Bazaar en Boekenmarkt

Ieder jaar wordt in de Diaconessenkerk de Bazaar- en boekenmarkt georganiseerd, op de eerste woensdag in november van 10 tot 18 uur. De bazaar wordt niet alleen bezocht door gemeenteleden en mensen uit de wijk, maar ook uit andere delen van Arnhem e.o. Aan de organisatie werken vele vrijwilligers mee. De opbrengst gaat elk jaar naar diverse goede doelen. Op de zaterdag na de Bazaar is er nog een extra Boekenmarkt, in de Bakermat.

De bazaar en Boekenmarkt 2019

Woensdag 6 november en zaterdag 9 november is de Bazaar en Boekenmarkt weer geweest en de uiteindelijke opbrengst is € 14.000,00 netto geworden. Dit bedrag wordt de komende weken overgemaakt aan de Goede Doelen.

Alle kopers bedankt en ook de vrijwilligers ontzettend bedankt voor jullie tomeloze inzet. Woensdag 26 november is er een evaluatiemorgen met de vrijwilligers en op deze morgen zullen ook een aantal vertegenwoordigers van de Goede Doelen komen om het een en ander over hun organisatie te vertellen en een cheque in ontvangst te nemen. De ochtend wordt afgesloten met een korte evaluatie van het reilen en zeilen van de Bazaar en Boekenmarkt.

De inname van goederen en boeken begint weer op iedere eerste maandagmorgen van de maand vanaf 6 januari 2020. Heeft u eerder spullen of boeken die weg moeten, dan kan er een oplossing gezocht worden. 

U kunt met onderstaande personen contact opnemen voor het aanleveren van goederen en boeken. Voor goederen Henk Sijbrandij 0644266859; voor boeken/cd/dvd’s  Jan Siert Wiersema, 0264420720 , Tjissie Clifford 0264439160.

Wat is er op de bazaar te vinden?

  • Verzorgde artikelen, goederen en producten, van servies tot boeken en speelgoed. De elektrische producten worden zo mogelijk eerst getest;
  • Waardevolle, unieke en antieke artikelen worden gekeurd door een expert en worden apart verkocht;
  • Een haphoek met lekkere snacks, zelfgemaakte jam, soep, koffie en belegde broodjes voor de lunch;
  • Een winkel van Sinkel met keukenspullen, kerstartikelen, kleding, muziek enz.

Waar komen de goederen op de Bazaar vandaan?

Iedereen kan verzorgde goederen inbrengen. Vanaf februari kunt u tussen 10.00 en 12.00 uur uw spullen afgeven bij de Bakermat, ingang Van Nispenstraat. De inleverdata zijn: 4 februari, 4 maart, 1 april, 13 mei (i.v.m. de meivakantie) en 3 juni. De volgende inleverdata worden later bekend gemaakt. Grote meubelen en witgoed kunnen helaas niet verwerkt worden. Eventueel zorgt de bazaarcommissie ervoor dat spullen bij de mensen thuis kunnen worden opgehaald.

Waar gaat het geld naar toe?

De volledige opbrengst gaat elk jaar naar de goede doelen. De afgelopen jaren hebben we geld kunnen overmaken naar het Oeverhuis, Ome Joop’s tour, Kruispunt, zorgboerderij Klein Mariëndaal en vele andere doelen.

En verder

Alle medewerkers werken gratis, dus de opbrengst gaat geheel naar de goede doelen.

De volgende Bazaar is op woensdag 6 november 2019.

De entree is 1,– Euro; kinderen tot 12 jaar gratis.

Meer informatie: Henk Sijbrandij (telefoonnummer: 0644266859) of sijbrandijhf@gmail.com